Diafree Oy
(Y-tunnus: 2778918-7)
Karpalokatu 13 A 1
15300 LAHTI
Puhelin: 0400323170
Sähköposti: [email protected]
Sopimusehdoista ja palvelun toteutumisesta saa kysyä lisätietoja [email protected]
Palvelu tuotetaan etäpalveluna etäviestimiä käyttäen.
Palvelu on yhdistelmä lääkärin, sairaanhoitajan, ravintovalmentajan ja liikuntavalmentajan konsultaatioita, ja palvelun tavoitteena on löytää asiakkaalla diagnosoidun tyypin 2 diabeteksen hoidossa tai ennaltaehkäisyssä toimiva ja vaikuttava lääkehoidon, ravitsemuksen ja liikunnan yhdistelmä, joka tukee asiakkaan pitkäaikaista hyvinvointia ja terveitä elämäntapoja.
Palvelu on tarkoitettu Asiakkaille, joilla on diagnosoitu tyypin 2 diabetes tai joilla on korkea riski sairastua tyypin 2 diabetekseen (metabolinen oireyhtymä IGT). Lääkäri arvioi tässä sopimuksessa jäljempänä esitettävin kriteerein Asiakkaan soveltuvuuden valmennusohjelmaan.
Palvelu koostuu lääkärin ja sairaanhoitajan konsultoinneista sekä ravinto- ja liikuntavalmennuksesta. Lääkäri määrää Asiakkaalle esitietojen, haastattelun sekä verikokeiden ja mahdollisten muiden tutkimusten perusteella tarpeelliseksi katsomansa lääkityksen. Asiakkaan hoitoa täydennetään ravintoneuvonnalla, jossa Asiakkaalle suunnitellaan yksilöllinen ruokavalio. Lisäksi valmennukseen sisältyy liikuntaneuvontaa, ja Asiakkaalle suunnitellaan yksilöllinen kunto-ohjelma.
Valmennuksen aikana Asiakas suorittaa omavalvontaa ja tallentaa mittaustulokset saamiensa ohjeiden mukaisesti Palveluntarjoajan verkkopalveluun, josta lääkäri ja sairaanhoitaja näkevät tallennut tiedot ja arvioivat Asiakkaan tilaa säännöllisesti. Omavalvonnan mittaustuloksia käytetään lääkityksen, ravinto-ohjelman sekä kunto-ohjelman suunnittelemisessa ja tarvittaessa muokkaamisessa. Lisäksi Asiakkaalla on mahdollisuus keskustella lääkärin, sairaanhoitaja ja valmentajien kanssa chat-palvelussa.
Valmennus koostuu lääkärin, sairaanhoitajan, ravintovalmentajan ja liikuntavalmentajan etätapaamisista. Valmennus sisältää kirjalliset ravitsemus- ja liikuntaohjeet ja lääkemääräykset.
Verikokeet terveystilan arvioimiseksi ovat vahvasti suositeltavia tai joissain tapauksissa lääkärin määräämänä ehto palvelun toteuttamiselle.
Valmennuksen hinta on 29,00 euroa (ALV 0 %) kutakin 28 päivän mittaista valmennusjaksoa kohden.
Laskutus on kuukausikohtainen ja sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, 1 kuukauden irtisanomisajalla.
Asiakas ymmärtää, että etäviestimieen välityksellä tapahtuva valmennus ei ole kaikilta osin rinnastettavissa perinteiseen vastaanottokäyntiin. Lääkäri ei voi tukia Asiakasta esimerkiksi käsin tunnustelemalla tai apuvälineitä käyttäen. Myös näkyvien oireiden havainnointi videoyhteyden välityksellä on rajoittunutta. Asiakas ymmärtää, että tästä syystä johtuen Palveluntarjoaja voi joutua ohjaamaan hänet tarvittaessa lääkärin vastaanotolle diagnoosin saamiseksi tai diagnoosin varmistamiseksi.
Lisäksi Asiakas ymmärtää, että valmennuksen vaikutukset kussakin valmennettavassa ilmenee yksilöllisesti. Asiakkaan tyypin 2 diabeteksen kehittymiseen ja yleisvointiin vaikuttavat lukuisat eri tekijät, muun muassa ympäristöstä ja perimästä johtuvat seikat. Vaikka Palveluntarjoajan tuottama palvelu tarjoaa käypää hoitoa tyypin 2 diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään sekä asianmukaisen lääkityksen, ravinto- ja liikuntaohjelman, niiden yksilöllisiä vaikutuksia ei voida etukäteen varmuudella ennustaa eikä Asiakkaan voinnin paranemista valmennuksen aikana tai välittömästi sen jälkeen voida taata. Asiakas ymmärtää, että siitä huolimatta, että lääkitys, ravinto- ja liikuntaohjelma olisivat sinänsä käyvän hoidon ja suositusten mukaisia, hänen vointinsa, tai valmennuksen aikana seurattavat arvot, eivät välttämättä parane tai saattavat jopa huonontua. Asiakkaalla ei ole tällaisessa tapauksessa oikeutta saada valmennusmaksuaan takaisin taikka muutakaan korvausta, ellei kyseessä ole Palveluntarjoajan selkeä virhe.
Valmennuspalvelua koskeva sopimus syntyy sähköisiä välineitä käyttämällä, joten kyseessä on kuluttajansuojalaissa tarkoitettu etämyynti. Kuluttajansuojalain etämyyntiä koskevien säännösten mukaan kuluttajalla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä oheisella peruuttamislomakkeella elinkeinonharjoittajalle viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua palvelusopimuksen tekemisestä (tässä tapauksessa, kun sopimus on kohtien 1 – 5 mukaisten vaiheiden jälkeen syntynyt). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisoikeuden käytöstä on lähetetty ennen peruuttamisajan päättymistä.
Palveluntarjoaja arvioi Asiakkaan antamien esitietojen perusteella, voidaanko asiakas ottaa valmennuspalvelun asiakkaaksi.
Mikäli Palveluntarjoaja katsoo, ettei Asiakasta voida ottaa valmennukseen, Palveluntarjoajan on ilmoitettava siitä Asiakkaalle viipymättä puhelimitse tai Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle asiakkaan maksaman 1. maksuerän seitsemän (7) arkipäivän kuluessa asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille.
Mikäli asiakas hyväksytään valmennukseen, siitä ilmoitetaan Asiakkaalle viipymättä. Ilmoitus hyväksymisestä toimitetaan puhelimitse tai Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Asiakasta ei hyväksytä valmennukseen, mikäli:
Asiakas ymmärtää, että valmennuksen onnistumisen ja potilasturvallisuuden kannalta on välttämätöntä ja tärkeää, että Asiakas noudattaa tämän sopimuksen mukaisia ehtoja ja lääkärin sekä valmentajien ohjeita koko valmennuksen ajan.
Asiakas ymmärtää, että valmennuksen onnistumisen ja potilasturvallisuuden kannalta on välttämätöntä ja tärkeää, että Asiakas antaa palveluntarjoajalle kaikki tarpeelliset tiedot terveydentilastaan ja käyttämästään lääkityksestä, myös mahdollisista luontaistuotteista ja lisäravinteista.
Asiakas on velvollinen huolellisesti ja totuudenmukaisesti täyttämään esitietolomakkeen ja palauttamaan sen Palveluntarjoajalle.
Asiakas on velvollinen lääkärin, sairaanhoitajan sekä liikunta- ja ravitsemusvalmentajien erikseen antamisen ohjeiden mukaisesti seuraamaan verenpainettaan, sokeriarvojaan, aktiivisuuttaan ja ruokailujaan. Lääkäri tai sairaanhoitaja antaa Asiakkaalle tarkemmat ohjeet omavalvonnan suorittamiseksi.
Kun valmennus alkaa, Asiakas sitoutuu siihen, että hänellä on sellainen vakituinen hoitopaikka, johon hän pääsee tarvittaessa nopeasti hoitoon.
Hoitopaikka ilmoitetaan esitietolomakkeessa.
Mikäli lääkäri tai sairaanhoitaja havaitsee, että Asiakkaan on tarpeen käydä henkilökohtaisesti lääkärin vastaanotolla, Asiakas ohjataan ilmoittamaansa hoitopaikkaan. Asiakas sitoutuu kehotuksen saatuaan käymään tarvittavissa tarkastuksissa tai tutkimuksissa.
Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee oman terveydentilansa heikentyneen, tai jos hän havaitsee seikan, josta voi seurata hänen terveydentilansa heikkeneminen, Asiakas on velvollinen viipymättä ilmoittamaan siitä Palveluntarjoajalle.
Asiakkaan tulee ilmoittaa Palvelun tarjoajalle esimerkiksi seuraavista seikoista (luettelo ei ole tyhjentävä):
Palveluntarjoajan on tällaisessa tilanteessa ilman aiheetonta viivytystä järjestettävä Asiakkaaseen joko etä- tai puhelinyhteys, jossa Asiakas voi konsultoida joko lääkäriä tai sairaanhoitajaa. Tarvittaessa Asiakas ohjataan ilmoittamaansa hoitopaikkaan lisätutkimuksiin.
Palveluun ja hoitoon liittyvät materiaalit toimitetaan Asiakkaalle sähköisesti Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa sopimus päättymään heti ilman irtisanomisaikaa, jos
Asiakkaalla on oikeus irtisanoa tämän sopimus ja päättää valmennus noudattaen 28 päivän irtisanomisaikaa.
Mikäli Asiakas irtisanoo tai Palveluntarjoaja purkaa sopimuksen tämän sopimuskohdan mukaisesti, Asiakas on velvollinen maksamaan ne maksut, jotka ovat erääntyneet ennen sopimuksen irtisanomista tai purkamista.
Palveluntarjoaja tai sen palveluksessa oleva ei vastaa Asiakkaalle aiheutuneista henkilö- tai esinevahingoista, mikäli Asiakas on:
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.